Til våre kunder som har tanket bensin av uren kvalitet i Longyearbyen
I sommer ble det oppdaget dieselforurensing i bensinen ved vårt tankanlegg som har medført at du som kunde kan ha mottatt drivstoff som ikke samsvarer med ønsket produktkvalitet.
LNSS har naturlig nok mottatt veldig mange henvendelser i forbindelse med denne saken og har dessverre ikke hatt kapasitet til å svare ut alle. Vi understreker at vi tar denne hendelsen svært alvorlig og vi har gjort ytterligere prøvetaking av bensin fra ulike objekter i Longyearbyen og venter på analyseresultater. Vi jobber også tett med vårt forsikringsselskap for å håndtere situasjonen på en ryddig og effektiv måte.
Vi har på nåværende tidspunkt ikke klarlagt bakenforliggende årsak til det inntrufne, og har foreløpig ikke grunnlag for å ta stilling til spørsmålet om hvem som kan holdes erstatningsansvarlig for eventuelle skader oppstått i sakens anledning.
Vi ber våre kunder håndtere eventuelle hendelser på følgende måte:
- Dersom det har eller oppstår skade som følge av feilfylling ber vi deg kontakte ditt forsikringsselskap så snart som mulig, de vil bistå deg videre.
- Om du har ytterligere spørsmål i sakens anledning, kan disse henvendes direkte til LNSS’ forsikringsselskap. Send en epost til ansvar.skade@gjensidige.no merket med vårt skadenummer 92769676,5.
LNSS vil komme tilbake med mer informasjon når ytterligere analyser og prøvesvar foreligger.
Information in english:
To our customers who have refueled contaminated gasoline in Longyearbyen
This summer, diesel contamination was discovered in the gasoline at our fueling facility, which means that you, as a customer, may have received fuel that does not meet the desired product quality.
LNSS has received many inquiries regarding this matter and unfortunately has not had the capacity to respond to all of them. We emphasize that we take this incident very seriously and have conducted further sampling of gasoline from various objects in Longyearbyen and are awaiting analysis results. We are also working closely with our insurance company to handle the situation in an orderly and efficient manner.
At this time, we have not determined the underlying cause of the incident and do not yet have a basis for determining who may be held liable for any damages arising from this matter.
We ask our customers to handle any incidents as follows:
- If you have had, or experience, damage as a result of contaminated gasoline, please contact your insurance company as soon as possible, and they will assist you further.
- If you have any further questions regarding this matter, you can direct them to LNSS’s insurance company. Send an email to ansvar.skade@gjensidige.no marked with our claim number 92769676,5.
LNSS will provide more information when further analyses and test results are available.